Mollet en Comú demana que s'atengui a les persones a l'OAC sense cita prèvia

Els comuns creuen que aquest requisit impulsat durant la pandèmia ja no hauria de ser imprescindible

Política

Mollet en Comú ha demanat a l'Ajuntament de Mollet que la cita prèvia deixi de ser un requisit imprescindible per accedir a l'Oficina d'Atenció Ciutadana.

Amb la pandèmia, el sistema de cita prèvia es va generalitzar als ajuntaments i encara ara les persones que volen ser ateses a l'OAC l'han de demanar. En aquest sentit, els comuns qüestionen que en l’actual situació s’hagi convertit en l'única manera per accedir a l’atenció ciutadana.

Des de Mollet en Comú es considera que caldria replantejar aquest mecanisme, perquè a la pràctica, no pugui succeir que algun ciutadà es quedi sense ser atès per les oficines d’atenció ciutadana o el registre, per ser la cita prèvia requisit inexcusable.

"La cita prèvia és una bona fórmula perquè la ciutadania es pugui organitzar el seu temps però encara hi ha moltes persones amb dificultats per a utilitzar les eines digitals i si per accedir a l'OAC cal demanar cita prèvia de forma telemàtica, hi ha un gruix de població a qui se li dificulta l’accés a l’atenció presencial amb l’administració més propera, l’Ajuntament", consideren.

Per aquest motiu, Mollet en Comú demana que es garanteixi l’atenció presencial a les persones físiques, i especialment als col·lectius més vulnerables i que poden trobar més dificultats. Això passa, segons els comuns, perquè es pugui atendre a persones que s'adrecin a les oficines d'atenció i de registre sense limitacions ni subjeccions a l'obtenció de cita prèvia, i/o que s’impulsin canals alternatius per obtenir cita prèvia, així com acompanyament i suport a les persones que puguin tenir problemes d’accés a dispositius informàtics o a internet.

Edicions locals