Els aparcaments de les estacions de Mollet seran de pagament
El pla també proposa ampliar el pàrquing de Mollet-Sant Fost fins a les 500 places
Els pàrquings de les estacions de tren de Mollet passaran a ser de pagament, dins del pla dels Park & Ride. La nova iniciativa de la Generalitat, que es durà a terme durant els pròxims anys, vol impulsar uns aparcaments pensats per fer el transbord del vehicle privat al transport públic i que seran de pagament amb bonificacions pels usuaris del tren.
El projecte dels Park & Ride proposa la creació de dos aparcaments d'aquest tipus a Mollet, un a l'estació de Mollet-Sant Fost (R2 i R8) amb 494 places i un a la de Mollet-Santa Rosa (R3) amb 100 places. Per tant, el de l'estació de França serà un punts d’intercanvi modal principal (SFXp), mentre que el de Santa Rosa serà un de secundari (SFXs). Els dos projectes aniran a càrrec d'Adif, amb la supervisió de la Generalitat i l'Autoritat del Transport Metropolità.
A Mollet, ja existeixen aquests dos aparcaments, així que les obres es basaran a convertir les instal·lacions actuals en el model que impulsa el govern català, passant de ser gratuïts a de pagament amb bonificacions.
Ampliació a l'estació de França
El projecte també recomana l'ampliació de l'aparcament de Mollet-Sant Fost fins a prop de 500 places. Actualment, el pàrquing pot acollir 364 vehicles, dividits en 250 al cantó de Sant Fost i 114 al costat de Mollet, davant l'edifici de l'estació. El pla proposa alguns espais per aquesta ampliació, com part de la superfície de la Teneria, però els detalls s'hauran d'analitzar en els pròxims anys.
Un sistema per unificar els aparcaments del transport públic
Els nous aparcaments d'intercanvi modal (Park & Ride) seran un sistema de pàrquing comú a totes les estacions de tren i autobús de la zona de Barcelona. Amb el nou sistema es vol eliminar les diferències que existeixen actualment entre els aparcaments dels diversos municipis i unificar-los tots sota el mateix criteri. La iniciativa es portarà a terme durant els pròxims anys.
Els Park & Ride seran de pagament, però àmpliament bonificats pels usuaris que després usin el transport públic. Així, es pretén desincentivar l'ús d'aquests pàrquings per funcions que no siguin fer el canvi al tren o bus.
En total, es crearan 102 aparcaments intermodals a la zona de Barcelona: 10 en estacions de bus, 28 en estacions de FGC i 64 en estacions de Rodalies. Al Baix Vallès n'hi haurà quatre, a les estacions de tren de Parets del Vallès i Montmeló, a més dels dos de Mollet.