L'Ajuntament instal·la quatre oficines electròniques a equipaments perquè la ciutadania faci tràmits

Estan ubicades a l'Ajuntament, la comissaria de la Policia Municipal, L'Era i la Biblioteca

Societat

L'Ajuntament instal·la quatre oficines electròniques a equipaments perquè la ciutadania faci tràmits
L'Ajuntament instal·la quatre oficines electròniques a equipaments perquè la ciutadania faci tràmits

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha posat en marxa quatre oficines electròniques a través de les quals la ciutadania podrà fer diferents tràmits i gestions amb l’Ajuntament. Els terminals es troben a l'Ajuntament, la comissaria de la Policia Municipal, el Centre Cívic L'Era i la Biblioteca de Can Mulà - Jordi Solé Tura.

Amb aquests quatre terminals d’autoservei, que tenen un format de caixer, l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania un nou canal d’atenció per agilitzar la gestió dels tràmits més freqüents. Els dispositius estan dotats de pantalla tàctil, escàner de documents, escàner de DNI/NIE, lector de codi barres i lector de targetes que permeten, entre altres, obtenir directament un volant individual o volant històric individual de padró, visualitzar les fotografies de sancions de trànsit, realitzar diferents tràmits municipals o concertar hora amb diferents serveis municipals. Des d’aquestes oficines pròximament també es podrà efectuar el pagament de tributs i multes i progressivament es podran ampliar els tràmits que s'hi poden fer.

L'objectiu d'aquestes oficines electròniques, finançades pels fons de la Unió Europea Next Generation, és facilitar l’accés de la ciutadania als serveis públics i reduir la bretxa digital en les relacions amb el consistori molletà. Els terminals estan adaptats per a persones amb cadires de rodes.

L’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio Calé, ha destacat la feina de modernització i digitalització que està fent aquests anys l'Ajuntament per facilitar la relació de la ciutadania amb l'administració local amb l'agilització dels tràmits i les gestions més freqüents. Dionisio també ha posat l’èmfasi en la ubicació dels dispositius "ubicats a llocs que tenen un ampli horari d’obertura, com és en el cas de la situada a la policia municipal que estarà disponible 24 hores al dia, cosa que permetrà prestar un millor servei a la ciutadania".

Per la seva banda, el regidor de l’Àrea de les TIC i Administració Electrònica, Raúl Broto Cervera, ha destacat que “els fons Next Generation que hem sol·licitat i ens ha concedit el Govern d’Espanya a través de la Unió Europea estan destinats a seguir transformant una administració que sigui més propera, més àgil i més transparent”.

Edicions locals