Els industrials voten per crear una entitat que gestioni Can Prat Nord

Les votacions van començar dilluns i acaben aquest divendres

Economia

Un dels votants a la seu de l'AIBV
Un dels votants a la seu de l'AIBV

Els industrials de Can Prat Nord voten aquesta setmana per impulsar una Àrea de Promoció Econòmica Urbana (APEU) al polígon. Es tracta d'un òrgan de gestió i finançament promogut per l'Agrupació d'Industrials del Baix Vallès, perquè administracions públiques com els ajuntaments i empreses vagin de bracet tant pel que fa a la gestió com al finançament d'aquestes zones industrials.

Per constituir aquest APEU estan cridats a votar els titulars del dret d'ocupació de les naus ubicades en 27 parcel·les de Can Prat Nord, 13 de les quals les ocupen empreses. Entre les companyies que podran exercir el seu dret a vot hi ha Marcilla, PreZero i Cartonajes Miralles.

La votació que va començar dilluns 27 de març, es tancarà divendres 31 i es realitzarà únicament en format presencial a la seu de l'AIBV (carrer Santa Rosa 24, de Sant Fost de Campsentelles). L'horari previst serà de 8 h a 16 h.

Segons Demián Pau Tabbia, secretari general adjunt de l'Agrupació d'Industrials del Baix Vallès (AIBV), la intenció a l'hora de constituir aquest APEU és crear "sintonia" entre les empreses i l'Ajuntament que els permeti comptar amb una partida específica pel polígon, la qual acabi destinant-se a actuacions que necessiten les empreses, així com que es millori l'agilitat per portar a terme els diferents projectes acordats en matèria de neteja, manteniment i conservació del polígon.

Segons Tabbia, es tracta d'una "prova pilot a 5 anys que es finançarà amb uns 50.000 euros anuals", la meitat dels quals els aportarà l'Ajuntament de Mollet i l'altra meitat, les empreses.

El capital aportat anirà en funció dels metres quadrats que ocupin els titulars de les naus, amb algunes deduccions per a les companyies que comptin amb més metres quadrats.

Així mateix, encara que votin en contra de crear l'APEU, els titulars d'aquests espais estaran obligats a pagar la quota que els pertoqui si l'ens gestor s'acaba configurant. Perquè la constitució de l'APEU sigui efectiva, caldrà que vagin a votar almenys la meitat dels titulars de les naus que han estat cridats a les urnes.

Edicions locals