L'Ajuntament de Mollet estrena una aplicació de mòbil
Des de l'app els ciutadans podran consultar informació del consistori i notificar tota mena d'incidències
Amb l'objectiu d'apropar el que passa a la ciutat als veïns i veïnes de Mollet, l'Ajuntament ha estrenat una aplicació de mòbil (app) amb informació del Consistori. La presentació d'aquest nou canal de comunicació ha anat a càrrec del regidor de Projectes Urbans i Obra Pública, Raúl Broto i de l'alcaldessa, Mireia Dioniso, i s'ha fet aquest dijous a la sala de Govern de l'Ajuntament.
L'eina que permet consultar les notícies i l'agenda de l'Ajuntament, també compta amb apartats perquè el veïnat pugui contactar amb el consistori de forma directa. Entre aquests apartats més interactius, destaca el d'incidències, des del qual el ciutadà pot indicar l'àmbit de la incidència (si es tracta d'un problema d'enllumenat, de neteja...), enviar fotos i fins i tot, geolocalitzar el lloc concret de la queixa o denuncia en qüestió.
"Ara les incidències ens arriben des de molts canals i amb aquesta app el que intentarem és redreçar-ho perquè ens arribin per aquí totes i sigui el canal de comunicació directe amb la ciutadania", explicava Raúl Broto.
Per tal de gestionar les diverses incidències, l'Ajuntament comptarà amb un professional que s'encarregarà de categoritzar les incidències que arribin al consistori a través dels diferents canals, derivar-les a l'àrea concreta d'actuació i donar la posterior resposta al ciutadà: "Amb aquesta nova organització creiem que serem més àgils en la resposta i que serà més difícil que alguna se'ns quedi sense contestar", afegia Broto.
S'anul·larà el Civiwaste
Per altra banda, amb la posada en marxa d'aquesta app, el Consistori molletà deixarà de fer servir el Civiwast que es va estrenar el 2018 i va ser la primera aplicació que l'Ajuntament va posar en marxa per tractar les incidències: "El Civiwaste quedarà anul·lat abans de l'estiu, perquè ara ho focalitzarem tot en aquesta aplicació", aclaria el regidor, qui assegurava que l'eina els "ha funcionat bé" durant aquests anys, però que aquesta app els permet integrar-ho tot en un mateix canal.
A banda de fer arribar les incidències, els molletans amb la nova app també podran rebre notificacions directes al mòbil dels àmbits que tinguin a veure amb l'Ajuntament que més els interessin.
Gairebé 200.000 euros pel manteniment de la via pública
Durant l'anunci d'aquesta app, el consistori també ha aprofitat l'ocasió per anunciar que el 12 d'abril entrarà en funcionament el contracte de manteniment de la via pública que l'Ajuntament havia inclòs en els pressupostos d'enguany: "Amb aquests pressupostos de 2023 vam posar a disposició més recursos públics per fer tasques de manteniment. Ja hem fet el procés de licitació i després de Setmana Santa ja el tindrem a disposició", apuntava l'alcaldessa.
El contracte s'ha adjudicat a l'empresa Serveis Integrals de Manteniment Rubatec, SA per un import de 199.574,38 euros (IVA inclòs) per tal de dur a terme la reparació, conservació i manteniment de paviments i elements de la via pública.