Informació

Antropòloga

Hem celebrat els deu anys de Contrapunt. És una gran fita perquè un mitjà local no ha pogut competir mai amb grans capçaleres però en canvi els qui realment han cregut en el valor de la informació de proximitat i en l’intercanvi directe, han pogut fer aquesta gran tasca del periodisme més proper i compromès i ser duradors en el temps. El món està canviant i a la professió periodística se li trenquen els esquemes. El periodista ja no té l’exclusiva de la informació i ha de prendre camins de més qualitat, amb diversificació de continguts i mitjans, i trobant l’espai específic per a nous públics potencials. Una persona amb un mòbil pot ser un productor d’informació, i si s’afegeix un blog i les xarxes socials, més. Els periodistes han d’entomar el nou model amb imaginació.
Primer pensant en quin és el públic, quins interessos té i com podem facilitar-los la informació que cap altre mitjà podrà donar. Segon, incorporant les noves eines tecnològiques al procés informatiu. Twitter, Facebook, Youtube o Instagram són xarxes consolidades que fan de la informació un nou producte innovador. Tercer, donant veu als lectors perquè siguin part del propi mitjà, no només per llegir o protestar, també per aportar una visió diferent de la notícia. Què serà llavors la informació? La cooperació de lectors i periodistes, una feina de prosumidors que serà més interessant, ràpida, versàtil, i amb més capacitat de resposta. Per això és necessari un bon diari que assumeixi els nous reptes, cal destriar el gra de la palla, no viure de notes de premsa o missatges enllaunats; Internet ens permet ser més àgils i també més independents, un repte professional per al periodista i per al lector, una oportunitat única.

Edicions locals