Obres a l'estació Mollet-Sant Fost, a l'espera del desenllaç
L'opinió dels lectors
Renfe ha anunciat la licitació d'obres per a fer de l'estació de Mollet Sant Fost accessible. Ens n'alegrem de l'anunci, però seguim expectants per veure el desenllaç.
Després de molts anys de reivindicacions de diferents entitats socials i partits polítics de Mollet del Vallès i el gruix de la societat civil Renfe anuncia les pertinents obres de remodelació de l'estació de Mollet Sant Fost per tal de fer-la plenament accessible.
Cal recordar en aquest sentit, es van adjudicar a l'empresa constructora COMSA S. A., la qual posteriorment va renunciar-hi en considerar que el projecte de reforma no estava ben resolt, a la vegada que qüestionava que les partides pressupostades fossin correctes. La conseqüència d'aquest desgavell va ser la paralització indefinida de l'obra, anunciada oficialment a principis de 2018.
Renfe s'excusava llavors de la seva incompetència al·legant que es va detectar un "problema tècnic" en l'execució de l'obra i que calia "reconsiderar-les" perquè l'afectació als usuaris fos la menor possible.
A l'actual pressupost de licitació s'exclou l'accessibilitat a l'estacionament de vehicles de carrer Bilbao, propietat d'Adif, incomplint el Reial decret 1544/2007 on diu que s'han de disposar de places d'aparcament per discapacitats als estacionaments de les estacions, amb traçats accessibles fins a les andanes. És incomprensible que incomplint la llei, amb el termini establert (2015), encara ens la vulguin "colar".
L'actual túnel, inaccessible per cadires de rodes, carrets de nadó i bicicletes, te una partida a licitació, a l'expedient de Renfe 2021-00326 de 38.679,55 euros per: feines de paleta i divisions interiors (tapiat d'accés a andana), paviments, serralleria, revestiments i falsos sostres, enrajolats xapats i prefabricats. Creiem que la prioritat en aquest túnel és l'accessibilitat a l'altra banda de les vies per l'accés a l'estacionament de Renfe quan no funcionin els ascensors. Unes rampes complementant les escales, sense luxes, és prioritari a Ronda orient i a carrer Bilbao.
L'estacionament del carrer Bilbao és el veritable estacionament de l'estació Mollet - Sant Fost. Renfe i Adif no disposen d'un sol estacionament per vehicles de motor en propietat a Ronda Orient, per tant, han de fer accessible l'estacionament de vehicles de carrer Bilbao.
Mollet del Vallès disposa d'estació des del 22 de juliol de 1854. En aquells temps i durant una llarga època, el poc trànsit de trens no va perjudicar la permeabilitat entre Mollet poble i Can Prat. Actualment hem de fer més esforços que aleshores per fer aquest pas. Encara amb la instal·lació d'ascensors, si fallen, ens trobarem pitjor que a 1854 per inaccessibilitat més severa.
Demanem que amb aquestes obres, potser amb una mica d'inversió i ganes, sigui una estació del tot accessible. Volem recordar que a Mollet del Vallès, la inversió és de poc més de 6 milions d'euros i amb poc més tenim solució. A Sant Feliu de Llobregat la inversió és de 130 milions d'euros, i ens alegrem, però s'han de fer les coses bé.
Plataforma en defensa de la Sanitat Pública Baix Vallès / Marea Blanca de Catalunya / ADIMO / Federació d'Associacions de Veïns de Mollet del Vallès i Mollet Pedala