Som grans però no idiotes
L'opinió dels lectors
L’empitjorament del servei ofert per les entitats bancàries és una realitat que s'ha anat agreujant durant els darrers anys. Constatem com els bancs han canviat les normes d’atenció a les persones, imposant un sistema que exclou aquelles que no tenen capacitat ni competències en la utilització de les noves tecnologies. El fet de tractar amb un caixer automàtic o fer gestions via Internet les deixa fora de lloc.
Les persones i la seva condició de clients, els ha de permetre tenir dret a què se'ls reconegui la seva independència per escollir per rebre l’atenció que requereixin la manera que ho necessitin.
Les noves tecnologies són una ajuda per al desenvolupament de la nostra comunitat, avançant cap a un futur que hauria de ser més social i beneficiós per a tothom per tal d’aconseguir unes ciutats i uns municipis veritablement amigables amb les persones, especialment amb les més vulnerables, que en aquest cas inclouen les més grans.
En aquest sentit, tant la Comissió de Jubilats i Pensionistes de Mollet, els sindicats de CCOO i UGT ens hem manifestat contra aquestes pràctiques dels bancs. També hi ha hagut accions individuals com la que ha dut a terme el metge jubilat Carlos San Juan que ha obtingut més de 300.000 signatures a través de Change.org, són l’expressió del malestar de la gent gran sobre aquestes pràctiques dels serveis bancaris, que no contribueix a la sensibilització i foment del bon tracte cap a la gent gran, ans al contrari, posa de manifest la deshumanització de l’atenció d'aquestes entitats envers nosaltres.
Veiem positivament que el Govern de l’Estat hagi interferit en aquest assumpte donant un mes als bancs per prendre mesures per a la inclusió financera de les persones grans.
Dit això creiem que és insuficient, no solament és el tema dels bancs, sinó també de la relació de la ciutadania i en concret la gent gran amb les administracions públiques que també s’han de fer moltes gestions via telemàtica i , per tant, exigim a les administracions públiques que també siguin sensibles aquest col·lectiu recuperant l’atenció personalitzada adreçada a aquelles persones grans o vulnerables que no poden fer ús de les tecnologies i se’ls assessori, informi i acompanyi en la realització de gestions.
Comissió de Jubilats i Pensionistes / Mollet del Vallès