Modernitzant l'Ajuntament de Mollet

Segon Tinent d’alcaldia i Coordinador de l’Àrea de Modernització i Qualitat de Serveis

L’Ajuntament de Mollet del Vallès està immers en la modernització i millora dels serveis municipals. L’objectiu final és facilitar els tràmits que la ciutadania ha de fer amb l’administració mitjançant la digitalització i la implantació d’eines i solucions que les noves tecnologies faciliten per a l’atenció administrativa als molletans i molletanes. Des del passat mes de desembre s’ha posat en funcionament un nou canal que, mitjançant l’acord amb la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), facilita que les persones amb discapacitat auditiva puguin fer les gestions administratives amb l’Ajuntament mitjançant la plataforma SVisual.

Amb aquesta voluntat de millorar i facilitar a la ciutadania els tràmits municipals, aquest mes de març ha començat a funcionar el videotràmit. Es tracta d’un nou canal d’atenció a través del sistema de videotrucada que pretén reforçar l’atenció no presencial i, alhora, facilitar l’accés de la ciutadania als tràmits administratius.

Per fer ús d’aquest nou canal, només cal demanar cita prèvia amb el servei de Videotrucada i connectar-se mitjançant un ordinador, tauleta o telèfon intel·ligent el dia i hora de la cita. Les videotrucades són ateses pel personal de l’Oficina d’Atenció Ciutadana.

La plataforma de videotrucada implantada integra també la signatura biomètrica i l’intercanvi segur de documents per tal que, d’aquesta manera, es puguin realitzar de forma completa i segura la majoria de tràmits, a excepció de l’expedició de certificats digitals o la fe de vida, que segueixen sent presencials per normativa legal.

El sistema disposa també d’un xat on es poden fer preguntes per escrit i rebre les respostes, per la qual cosa totes les persones, incloses les persones sordes, poden interactuar amb el treballador o treballadora de l’Ajuntament. A  través d’aquest mateix mitjà, també s’ofereix un servei d’assistència per a la tramitació electrònica adreçat a aquelles persones que ho necessiten amb la voluntat de reduir la bretxa digital.

Mollet és una ciutat pionera en l’adaptació de les noves tecnologies i una altra novetat és el sistema de telefonia municipal, on la centraleta està en el núvol i han desaparegut els tradicionals telèfons de sobretaula. Això facilita la intercomunicació tant interna com externa.

Així mateix, seguim treballant en la implementació d'altres eines tecnològiques com els bots o assistents virtuals basats en intel·ligència artificial o també en la instal·lació d’oficines electròniques on la ciutadania podrà realitzar, en règim d’autoservei, algun dels tràmits més habituals sense haver de desplaçar-se a l’Ajuntament.
Finalment, l’Ajuntament està al capdavant de la implantació de les noves tecnologies per poder oferir a la ciutadania el millor servei possible i continuarà amb aquest procés de modernització i millora de la qualitat dels serveis municipals, perquè aquesta és la vocació i voluntat d’aquest govern: millorar els serveis municipals per poder millorar la vida de tots i totes.

 

Edicions locals