Acord per un sistema fiscal més just
Candidata de Podem Mollet a les eleccions de 2023
Des d'Unidas Podemos seguim treballant per una “reforma fiscal estructural” que equilibra la balança fiscal i ens homologui a altres països europeus. Aquests dies hem aconseguit un acord amb el nostre soci de Govern i hem aconseguit convèncer el PSOE que cal que grans empreses, grans fortunes i grans accionistes comencin a pagar els impostos que els corresponen.
Aquest acord ens permet redistribuir la riquesa i garantir serveis públics de qualitat (Sanitat, Educació, Dependència, polítiques públiques de cures i conciliació, etc.).
Era inconcebible que les grans empreses i les grans fortunes, que han vist incrementada la seva riquesa durant una segona crisi (primer la pandèmia i ara la guerra d'Ucraïna) passin sense aportar ni un euro més.
Aquest impost acaba amb els regals fiscals del PP als multimilionaris. No té cap sentit que pagui menys qui viu de rendes que qui s'aixeca cada matí per anar a treballar.
El nostre model és oposat al del PP, que rebaixa impostos als més rics a costa de degradar i precaritzar els serveis públics. Això fa que l'accés a drets bàsics com la salut, l'educació o l'habitatge depengui del compte corrent de cadascú de nosaltres. El model de la dreta és el del “campi qui pugui”, el nostre és afrontar junts i amb justícia social les dificultats.
L'IRPF es rebaixarà per a les rendes més baixes. Les famílies amb ingressos mitjans i baixos tindran més renda disponible en un context de dificultats econòmiques, cosa que els ajudarà a arribar a final de mes.
A més, posem fi a la discriminació i la injustícia que patien les dones, especialment les més precàries, rebaixant del 10% al 4% l'IVA als productes d'higiene femenina. S'elimina, per tant, la taxa estada.
Són en conseqüència una sèrie de mesures que ajudaran qui més ho necessita i un resultat de l'esforç que estem fent des de les institucions per ajudar els més necessitats.